1889-ben Édouard és André Michelin egy gumigyárat vezettek Clermont-Ferrand, Franciaországban. Egy nap egy kerékpáros tért be a gyárba akinek javításra szorult a kereke. Az abroncs hozzá volt ragasztva a felnihez, hosszú órákba telt mire szétszedték a kereket, megjavították, és még egy estétt hagyták száradni a ragasztást. Másnap kipróbálták, hogy sikerült-e a hibát kijavítani de pár száz méter után a gumi megadta magát. Ezen felbuzdúlva a testvérpár kidolgozta a saját szerelhető abroncsukat amit nem kellett a felnihez hozzáragasztani. 1889 május 28-án be is jegyezték a Michelin céget. 1891-ben Charles Terront a Michelin által tervezett prototípussal nyerte meg a világ első hosszú távú kerékpár versenyét, ami 1196km-es volt Párizs-Brest-Párizs vonalon.
Charles Terront kerékpája amivel megnyerte a versenyt 71óra 18 perces idővel
A találmánynak elsöprő sikere lett. Ahhoz, hogy több okot adjanak az embereknek az utazásra az 1900-as években kiadtak egy éttermi kalauzt, amelyben csillaggal jelölték azokat a helyeket, amiket érdemes meglátogatni, két csillaggal amelyekért már egy kis kitérőt is megéri tenni és hárommal pedig amelyekért már egy hosszú kitérőt vagy akár külön elutazni is érdemes. Nem mellesleg a kocsikázástól jobban és több abroncs fog elkopni. A kiadványokat eleinte ingyen osztogatták és kezdetben Párizst és a környező városokat tartalmazta. A cég az utazók által összegyűjtött adatok segítségével bővítette a későbbi kiadványokat, ezek már értékelték a szálláshelyek minőségét, ellátását is. 1904-től a kalauz menzetközivé vált, 1919-ben megjelentek a vörös borítójú könyvek, ameyek több országot is tartalmaztak egyidejűleg. 1997-ben létrehoztáka Bib Gourmand jelrendszert, amivel az éttermek ár-érték arányát jelölik, ezek az éttermek a Rest elnevezést kapták, és jelzésük a piros Michelin Bibendum, a Michelin csoport kabalája.
És itt egy érdekes videó a gumiabroncsokon gördülő vasútról.
2019.02.08.